5 modele de colaborare cu agentiile de recrutare – cum sa alegeti varianta cea mai potrivita
Caută
  • Bogdan Oprea

5 modele de colaborare cu agentiile de recrutare – cum sa alegeti varianta cea mai potrivita

Rolul general-valabil al unei agentii de recrutare este acela de a gasi candidatii potriviti pentru nevoile clientului, la momentul respectiv. Aceasta este o formula care pare sa inglobeze munca tuturor specialistilor in recrutare si la prima vedere este formula in jurul careia s-a dezvoltat industria recrutarii.


In spatele acestei aparente, exista de fapt 5 modele de recrutare foarte diferite, cu avantaje si dezavantaje clare, pe care companiile ar trebui sa le cunoasca inainte de a alege un partener pe servicii de recrutare. Cele 5 modele sunt:

  1. Modelul succes-based (success-fee)

  2. Modelul furnizorului preferat (prrefered-partner)

  3. Modelul retained

  4. Modelul externalizarii serviciilor de recrutare (RPO sau on-site):

  5. Modelul self-service

Mai jos descriem pe scurt aceste modele, astfel incat sa alegeti cea mai buna optiune pentru nevoia voastra de business:


1. Modelul succes-based (success-fee):

Este cel mai des intalnit model in randul agentiilor de recrutare si presupune plasarea candidatilor in schimbul unui cost perceput doar in cazul succesului recrutarii. Mai exact, clientul plateste agentia de recrutare doar in masura in care doreste sa oferteze candidatul recrutat, iar candidatul trebuie sa accepte oferta si sa se prezinte la job.

Aceasta varianta poate fi utilizata in cazul proiectelor punctuale, cand exista unul sau doua roluri deschise, fara a avea o vizibilitate in viitorul apropiat cu privire la alte proiecte.


2. Modelul furnizorului preferat (prrefered-partner):

Este similar cu primul model, dar clientul are mai multa autonomie, pentru ca isi selecteaza agentiile de recrutare cu care lucreaza. Pentru agentie, modelul implica mai putina vanzare si continuitate in munca de recrutare si implicit venitul agentiei.

In schimb, clientul are pretentia de a i se livra saptamanal Cv-uri, interviuri, oferte de angajare si alte informatii, lucru care poate fi uneori dezavantajos pentru agentie, care este platita tot in baza succesului recrutarii.

Este o optiune foarte buna in cazul in care se poate estima un anumit numar de proiecte, la nivelul unui an de zile, iar planificarea acestora nu este foarte clar definita ( de exemplu, stim ca vor exista doua sau mai multe roluri deschise in decursul anului curent ).


3. Modelul retained:

In cadrul acestui model, clientul achita un onorariu preliminar la inceputul procesului de recrutare, urmand sa plateasca restul costului de recrutare, esalonat, pe masura ce procesul avanseaza. Pentru a avea astfel de clienti, agentia trebuie sa aiba cele mai bune procese, metode de cautare si credibilitate in livrarea candidatilor potriviti.

Avantajul modelului este ca ofera transparenta foarte mare pentru client, ceea ce implicit inseamna o relatie mult mai stransa intre agentie si client. Cu toate acestea, fiecare termen de livrare trebuie atent respectat pentru a incasa transa urmatoare din partea clientului.

Aceasta varianta presupune o serie de roluri deschise cu un nivel de senioritate si complexitate mai mare, care necesita de regula un consultant dedicat, implicat intr-o proportie cat mai mare si care trebuie sa inteleaga foarte bine si chiar sa adopte cultura, valorile dar si asteptarile clientului.


4. Modelul externalizarii serviciilor de recrutare (RPO sau on-site):

Modelul este unul orientat pe proces, in care agentia de recrutare isi asuma rol de recruiter in-house, scopul fiind acela de a reduce costul angajarii si timpul de livrare de candidati. De cele mai multe ori, acest model este adoptat de companii mai mari, cu volum constant in recrutare si un angajament de lunga durata fata de o agentie.

Similar cu modelul recrutarii executive, agentia trebuie sa garanteze calitatea serviciului livrat, dar spre deosebire de modelul anterior, aici agentia are posibilitatea sa elaboreze o strategie completa de recrutare, de la 0, fapt care presupune un focus mult mai clar al agentiei pe obiectivele proiectului: livrabile, planificare in timp, procese, suport pentru actiunile de onboarding ale noilor angajati. Este in general un model foarte avantajos atat pentru client, dar si pentru agentie, deoarece are rolul de a dezvolta un parteneriat foarte apropiat intre client si consultantii din agentie. Acest model functioneaza foarte bine in cazul proiectelor de volum ( de regula peste 50-100 roluri deschise intr-un interval de cateva luni de zile ), care necesita abordarea unui numar mare de candidati intr-un interval de timp relativ scurt si validarea acestora.


5. Modelul self-service:

Modelul autoservire sau self-service se pliaza pe mediul online, mai degraba decat pe companiile care apeleaza la modelele traditionale de recrutare. Mai precis, modelul ofera clientului produse separate, pe care clientul le plateste pe masura ce le achizitioneaza (de ex. marketing pentru un job, intervievare de candidati, screeningul aplicantilor, etc.).

Asadar, succesul modelului sta in a pune produsele la dispozitia clientului folosind o tehnologie cat mai avansata si promovarea acestora printr-o strategie de marketing foarte puternica. Avantajul acestui model este ca se bazeaza mult pe tehnologie, iar produsele pot fi accesate foarte usor.


Indiferent de modelul pe care il alegeti in functie de ce nevoi aveti, fiti atenti la reputatia agentiei, la modul cum fiecare consultant dedicat va gestiona relatia atat cu voi ca si client, dar si cum va reprezenta brandul vostru de angajator in fata candidatilor.



268 afișare
CONTACT

Bulevardul Dimitrie Pompeiu, Nr. 8, București, România

Mindspace etaj 6

​​

Tel: +40731.037.900

 

bogdan.oprea@aventurine.ro

ileana.vidis@aventurine.ro​

  • LinkedIn Social Icon
  • Facebook Social Icon

© 2019 by AVENTURINE